Нагледно: Nestle инвестира 19 млн. лева и разкрива 75 нови работни места в София.

Служител в предпазен костюм в шоколадовата фабрика на Nestle, който натиска бутон за пускане на поточната линия
Служител в шоколадовата фабрика на Nestle, който натиска бутон за пускане на поточната линия. Снимка: СО.

Защо това е важно: Nestle Smarties е нова производствена линия, която бе пусната в експлоатация във вторник, 2 ноември.

Бонбоните са предназначени за локалния пазар и за още 10 европейски държави. Това е втората международна марка на Nestle, която ще се произвежда в шоколадовата фабрика в София.

“Последната инвестиция за Smarties от 19 000 000 лв. и разкриването на 75 нови работни места в момент на световна криза, когато изчезват бизнеси и хора губят работата си, добива още по-голямо значение като съвкупно въздействие върху икономиката и пазара на труда”, каза Петър Стоилов, изпълнителен директор на Nestle България.

Според информация от компанията, в производството на продукта - бонбони-дражета с шоколадова сърцевина в цветни капсули - се използват естествени съставки като куркума, цвекло, спирулина, малц, шафран и други. Опаковката е направена от 100% рециклируема хартия.

Бял фон и трите опаковки на шоколадовите дражета Smarties. В средата е Smarties Mini,  а отодлу са други две опаковки в продълговата форма.
Разфасовките на Nestle Smarties. Снимка: Сайтът на Nestle.

Част от компаниите, които се развиват успешно в ситуация на пандемия в София, са занимават с логистика, управление на бизнес процеси, автомобилен софтуер, автономни самолети, онлайн търговия, фармация и производство. Стойността на произведената през 2020 г. продукция в София-град е почти двойно по-висока от средното за страната - 50,4 хил. лв. на човек при 25,9 хил. лв. средно на човек за България, споделят от Столична община (СО).

На откриването присъстваха кметът на София, Йорданка Фандъкова, посланикът на Конфедерация Швейцария, Раймунд Фурер, вицепремиерът Атанас Пеканов, министърът на регионалното развитие и благоустройството, Виолета Комитова, изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции, Стамен Янев, министърът на икономиката Даниела Везиева и др.

Везиева заяви, че Министерството на икономиката ще подкрепи проекта на Nestle България със сертификат за инвестиция.

“Насърчаваме точно такива инвеститори в производства с висока добавена стойност и с експортна насоченост”, каза Везиева.

Българската стопанска камара (БСК) споделя, че за период от 27 години компанията Nestle се е превърнала в стратегически инвеститор за България със средно 10 млн. лв. годишни инвестиции в производствени мощности, условия на труд и инфраструктура. През 2020 г. компанията е удостоена със званието “Инвеститор на годината”

Шоколадовата фабрика в София е създадена през 1939 г., а Nestle България се появява на местния пазар през 1994 г. Фабриката в столицата е един от трите най-големи центрове за производство на шоколадовия десерт KitKat на континента. Производството на годишна база е около 16 000 тона. 90% от продукцията е за износ, а около 10% е за местния пазар. Във фабриката работят около 650 служители, посочват от БСК.