„Та кой не обича да похапва прясно изпечен хляб с хрупкава коричка и мека ефирна текстура?“, с усмивка ни пита Мария Аргирова, мениджър категория „Млечни продукти“ в METRO.
Големите букви „ПЕКАРНА“, в магазина на METRO на бул. „Цариградско шосе“, са портал към свят, в който ароматът на прясно изпечен хляб е цар. Още близо 40 изделия канят любопитния нос и всяко небце да опитат от разнообразната гама традиционни и необикновени печива. Визуалната трансформация, богатият асортимент, доказаният произход и високото качество са само част от ключовите характеристики, в които посетителите могат да се уверят от първа ръка, във вече функциониращия отдел. Мисията на обновената Пекарна на METRO е да създаде съвременна и модерна визия с неподправен поглед към традициите на вкусния хляб.
За истинско месо и подправки (без оцветители, подобрители и овкусители), вижте месарницата на METRO.
Пекарната предлага решения за всички любители на хляба, без изключение. От предпочитаното традиционно, през модерните и наситени вкус и аромат на безглутенови, кето и веган изделия, прясно изпечени кроасани с киноа и спелта (чийто специфичен вкус позволява да се комбинират със сладки и солени добавки), до разнообразен избор от продукти, които могат да се консумират с различни видове разядки – брускети, сандвичи и още много. Новият и обогатен асортимент на Пекарната на METRO дава възможност на всеки клиент да развихри въображението си според предпочитанията на вкусовите си рецептори.
Данните* на Националния статистически институт (НСИ) за третото тримесечие на 2021 г. сочат, че средно на лице от едно българско домакинство се падат по 19 кг хляб и хлебни изделия. Стойността бележи спад с близо килограм в сравнение със същия период през 2020 г. Над 53 хиляди души се доверяват на хлебния щанд на METRO на годишна база. Хлябът остава неизменна част от българската трапеза, но все повече хора търсят начини да разнообразят консумацията на тестени изделия – откъм вкус и откъм здравословни ефекти.
Новата локация на отдела и концепцията „малък магазин в големия“ канят клиентите да разгледат подобрената селекция от конвенционално произведен хляб, печива, сладки и да се насладят на специалните предложения на Пекарната. На над 120 кв. метра са разположени 90 квадрата търговска площ и 35 квадрата Пекарна, която приготвя хлебни изделия на място. Инвестицията на METRO в проекта е в размер на 150 хиляди лева. Асортиментът е подсилен както със задължителното участие на български производители в селекцията на METRO, така и с внос от Западна Европа – любимите на много хора френски кроасани и ръчно приготвен немски хляб.
Многозърнест хляб "Кракан" с бавна ферментация, предварително печен на подова пещ, и микс от брашна и семена.
Сред интригуващите изделия в Пекарната са ръчно приготвен немски бял и малцов занаятчийски хляб с хрупкава коричка и мека ефирна текстура, благодарение на дългото втасване и ферментация. Многозърнеста френска багета, събрала в себе си пет вида брашна и четири вида семена. Pastel de Nata - любим десерт на Португалия с многолистно тесто и яйчен крем, който датира от преди повече от 300 години. Рецептата за този десерт е създадена от монаси в манастира „Жеронимош“.
Разковничето към различното преживяване, което предлага Пекарната на METRO, е крачката, която веригата прави, отвъд обичайното за такъв щанд. Изцяло отворената концепция на отдела предлага на клиентите не само да надникнат, но и изцяло да виждат как се приготвя хлябът, който ще отнесат вкъщи.
„Ние нямаме какво да крием от клиентите си зад стени. Даваме възможност за едно допълнително изживяване - да се проследи целият процес по изпичането и опаковането на предлаганите от нас продукти“, споделя Аргирова.
Кошниците с прясно изпечени изделия, разположени из Пекарната, допълват атмосферата на домашно приготвен хляб.
Три основни компонента правят Пекарната неизменна част от пазаруването в METRO.
Първият е асортиментът. Комбинацията от собствен внос, собствена марка и продукти на световно ниво от родни производители създава ексклузивни предложения, които могат да се открият и купят само в магазина.
Вторият е качеството. METRO прави инвестиция в изцяло ново оборудване, за да осигури перфектно изпечен хляб и печива за своите клиенти. Стриктно следвани световни стандарти за качество и опаковане на продуктите в безопасна среда със специални микроперфорирани опаковки. Така готовият продукт не само се предпазва, но и остава свеж от магазина до трапезата на клиентите.
Както METRO изисква от доставчиците на собствени си марки да са сертифицирани по GFSI признат стандарт, така и веригата прилага най-високи стандарти за качество и безопасност на храните и демонстрира същия ангажимент, който очаква от своите партньори.
Третият компонент е допълнението към обновения облик на отдела – освен прякото наблюдение към фурните, ежедневно изпечените продукти ще бъдат обозначени и за всеки един от тях клиентът ще може да получи повече информация.
С посещението на Пекарната METRO иска да гарантира преживяване, което цели да покаже на клиентите, че има защо да се върнат. Освен че могат да видят какво се случва „зад кулисите“, посетителите в магазина неминуемо ще открият по нещо вкусно за себе си и своите близки. Веригата ще създаде и възможност за по-обемни поръчки от професионални клиенти.
„Асортиментът ни задоволява клиентите, които предпочитат да консумират по-класически хляб, да се хранят по-здравословно, тези, които искат да експериментират с нови вкусове, и ,разбира се, имаме и нещичко за феновете на десерти“, казва Аргирова, след което поглежда към Пекарната, после към нас и в погледа ѝ се чете, че ще се върне, след като приключи работа. Обръща се и с усмивка се отправя към офиса, а ние оставаме да изчакаме хляба, на който хвърлихме око по-рано - замесен с домашен лимецов квас от висококачествен български лимец, смлян на каменна мелница.
Селски типов хляб, предварително печен на подова пещ, с изявен вкус и аромат на коричката, плътна и въздушна сърцевина с равномерни алвеоли.
*Потребление на основни хранителни продукти средно на лице от домакинство за трето тримесечие на 2020 и 2021 г. Източник: Национален статистически институт (НСИ).
Напоследък да намираш и избираш качествено месо стана сложно - начин на отглеждане на животните и тяхната храна, добавени консерванти, чуденето какво точно има (или няма) в месото, безкрайното четене на етикети, което често води до никъде. Изборът на месо трябва да е лесен и истински, а в основата на такъв избор стои оправданото доверие. С пилотния си проект за месарница в магазина на бул. „Цариградско шосе“, METRO предлага точно това.
За вкусни и ароматни печива с неподправен поглед към традициите на хляба, вижте обновената пекарна на METRO.
Регалите в METRO са добре познати и предпочитани от голяма част от жителите на столицата. Преминавайки под изработената от дърво табела, която гласи „месарница“, човек се озовава в една успешна интерпретация с дух на малка месарница в квартала, но с интериор и обслужване, които напомнят за бутиково изпълнение. METRO прави (р)еволюция в сектора, въвеждайки модела „малък магазин в големия“. Месарницата, в която магазинът инвестира 500 хиляди лева, ще удовлетвори както нуждите на крайния потребител, така и тези на бизнесите от ХоРеКа сектора. А най-вълнуващата черта на изцяло обновената Месарница е възможността да се поръчват млени меса по авторски рецепти или рецепти на клиентите. Без изкуствени оцветители, без подобрители, без овкусители. Чисто месо и подправки. Тази опция METRO насочва към бизнес партньорите си, тъй като минималното количество за поръчка е 20 кг.
„Усещането е много приятно. Не е тази студена обстановка, която е обичайна за месарницата с кръв и кости. Човек би се задържал дълго време, за да разгледа. Направи ми впечатление, че хората, които работят там, са много сърцати. Вижда се, че имат желание“, споделя Милен Михалев, собственик на ресторанти Astral Chef’s.
Михалев има 13-годишен опит в бранша. Готвач по професия и собственик на три ресторанта в София – два за бързо хранене, които отваря по време на пандемията, и един, предразполагащ към по-дълъг престой с приятели. От 2009 година насам, неизменно зарежда от METRO. Месните продукти, които най-често пазарува, са свински врат, свински джолан, пилешко филе и телешко месо. Михалев смята, че ситуацията в България за малкия и среден бизнес е трудна, а усложненията в момента я правят още по-тежка. В такъв момент, собственикът на Astral Chef’s, вярва, че най-важното между бизнес партньори и между бизнес и клиент е доверието. Ключът към неговото доверие е произходът на месото.
„За мен той [произходът] е важен, защото опитът ми показва, че има много лоши продукти на пазара – незнайно откъде, без документи, без реален произход. Ако нещо се случи, аз не мога да поема отговорност, а какво остава за нагоре по веригата. Работя с METRO предимно за това, че са най-коректни от всички търговци. Въпреки че е голяма структура, нещата се случват със сърце и качеството е защитено“, казва Михалев.
През декември Astral Chef’s гостуваха в магазина на METRO на бул. „Цариградско шосе“ и приготвиха храна за посетителите. Михалев се възползва от услугата за мляно месо по авторска рецепта. Има възможността да наблюдава целия процес, тъй като прозрачните витрини към залата за подготовка на месото позволяват всеки посетител да види със собствените си очи как се обработва месото.
„Това, че можеш да видиш допълва цялото доверие и влияе на самочувствието при продажби. Можеш да обясниш после на своя клиент откъде купуваш и какво купуваш“, споделя Михалев.
Най-важното нещо, което той намира като партньор в METRO, е сигурността в качеството и в изпълнението на всички компоненти от предоставянето на цялостна услуга.
„Хората се интересуват от произхода и качеството на месото. Мои клиенти питат за конкретни меса и дали могат да си ги купят. Пращаме ги тук на витрина, за да си ги вземат“, с усмивка разказва Михалев.
Всички меса са с доказан и проследим произход, за да се подсигури спазването на високите изисквания на магазините METRO (IFS и/или BRC сертификати).
Обогатеният асортимент на Месарницата предлага артикули собствено производство. Всички млени меса от насипната витрина са произведени в цеха на METRO. Цяла гама разфасовки от свинско месо, както и телешко месо „Блек Ангъс“ с български произход. Сред интересните и различни предложения са жълто пиле, пуйка и продукт, който може да бъде открит само в Месарницата на METRO – филе и бутче от пъдпъдък.
Крайният клиент в магазина може да се възползва от услуги като вакуумиране на месо, което подобрява съхранението му и удължава срока на годност. В Месарницата вече има още по-разнообразен Dry Age (сухо зреене на меса) асортимент – вече се зрее и свинско месо. Насипната витрина е с двойно повече артикули, които освен доказаните меса от родните ширини, включват вносно телешко, говеждо, както и агнешко месо от Ирландия.
Месарницата на METRO е за всички любители на месото. Удобна и подходяща за крайни клиенти, но и с вълнуващи месни предложения, собствено производство, за бизнес клиенти. Ключовият отдел на магазина обслужва над 47 хиляди клиенти на годишна база.
Клиент взима продукт от хладилната витрина в Месарницата.
Като собственик на ресторанти, Михалев знае, че гостите му не могат да прочетат етикета на приготвеното ястие. Разчита се на доверие, което се изгражда много бавно, изисква време. Наблюденията му сочат, че хората лека-полека започват да се интересуват все повече от това какво слагат в чиниите си. Те излизат от омагьосания кръг, в който единственото важно нещо е продуктът да е най-евтин. Готвачът и собственик на ресторант смята, че има много продукти, които се рекламират като полезни, но „полезното е 0,001% от цялата тази опаковка, а всичко останало е образно казано маргарин и палмова мазнина“. Правилният избор на партньори и продукти е в основата на изграждането на плодотворна връзка с клиентите.
„Тук енергията, с която се случва всичко, е много различна“, споделя Михалев и прегърнал съпругата си, посочва към Месарницата.
Милен Михалев и Светлана Подгородецкая в Месарницата на METRO.
Защо това е важно: За пръв път в българската история голяма европейска компания за производство на електроавтомобили иска да инвестира у нас. В неделя, 4 юли, в студиото на Нова ТВ, Кирил Петков уточни, че в следващите 14 дни ще стане ясно дали договорът ще бъде подписан.
“Economic.bg” съобщават, че стартъп компанията, която има интерес да започне производство на електрически автомобили в България, е “Next.e.GO”. Nехt.е.GО е немски стартъп. B Гepмaния ĸoлитe cтpyвaт мeждy 23 и 25 xил. eвpo. След дъpжaвнaтa cyбcидия зa eĸoлoгичнocт, цeнaтa нa eдин oт мoдeлитe пaдa пoд 17 xил. eвpo.
От материала става ясно, че служебният министър е oбявил в Mиниcтepcĸия cъвeт, чe имeтo нa ĸoмпaниятa и лoĸaциятa няма да бъдат оповестени официално, дoĸaтo нe се подпише мeмopaндyм зa cътpyдничecтвo. Πo думи на Петков, тoвa щe ce cлyчи в cъбoтa, пo вpeмe нa cъбитиe в “Coфия Tex Πapĸ”.
По неофициална информация, заводът ще се намира край Ловеч и ще допринесе за откриването на 1000 работни места. За тази цел ще бъде използвана производствената база на завод “Балкан”, която е собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви. Отново по непотвърдена информация, двамата братя са участвали активно в преговорите. Предвижда се проектът да бъде завършен през 2023 г.
Инвестицията ще бъде на стойност от 140 млн. лева.
“Това, че заводът няма да е до София, ми харесва, защото това е начинът за регионално развитие”, каза Петков.
Министърът допълни, че 602 чуждестранни компании са изпратили запитвания с интерес за инвестиции в страната.
“109 ca пиcмaтa зa диpeĸтни нaмepeния зa инвecтиции и eĸcпopт, пиcмaтa зa интepec ca 218, a пиcмaтa зa cътpyдничecтвo - 255. Aз личнo нe oчaĸвax дa ca пoвeчe oт 300. Cлeд ĸaтo имaмe тoлĸoвa мнoгo фиpми c peaлнo жeлaниe дa инвecтиpaт, cлeдвaщaтa зaдaчa e дa мaтepиaлизиpaмe пoнe чacт oт тяx в peaлни инвecтиции”, каза Πeтĸoв.
Петков сподели и още нещо:
“Това, което забелязах във всички звена на моето министерство е липсата на прозрачност. Какво означава това? Когато вкарате 630 милиона лева от държавния бюджет и ги дадете в министерство на икономиката – съвсем нормално е да се каже как най-приоритетно да се използват тези пари. И ние трябва да ги използваме по най-добрия начин, за да постигнем най-добри резултати. Това означава да се направят обществени поръчки, да има истинска конкуренция и да се вземе най-голямата стойност срещу тези пари за държавата”, каза той.